Trommelkorps StyX

Interesse in het trommelkorps?

Wie van u spaarde er de oude kartonnen waspoeder dozen? Ja, wij ook. Want met die prachtige “trommels” maakten ook wij onze eerste drum. Elk kind, maar ook elke volwassene heeft een bepaald gevoel voor muziek in zich. Al was het maar eventjes meestampen op de nieuwe zomerhit, mensen willen en kunnen muziek maken. Echter, trommelen binnen een muziekvereniging is heel wat meer dan om het hardst staan kloppen op moeder haar beste soepkom of twee deksels van een vuilnisbak tegen elkaar laten knallen. We zoeken een soort evenwicht tussen pure energie en ritmische melodie. Dat evenwicht vinden we tijdens de repetities waar afspraken gemaakt worden over wie wat speelt en hoe het best gespeeld wordt. Maar denk niet te snel: dit is geen spek voor mijn bek, Want binnen zo’n trommelkorps is er voor elk wat wils. Voorkennis is niet vereist, wel een stevige portie motivatie gecombineerd met heel veel groepsgevoel. Want ons doel is steeds om er samen een leuke activiteit van te maken.

U vraagt zich vast en zeker af hoe je zonder die muzikale kennis kan komen tot een behoorlijk resultaat? Wel, wij werken zo: Ongeacht je leeftijd krijg je de eerste keren individueel les, Aan de hand van basistechnieken (dit is reeds effectief trommelen) leer je de basisprincipes van de notenleer aan. Je zal zien dat het leuk is en zeer snel gaat om op die manier bepaalde slagtechnieken onder de knie te krijgen. Afhankelijk van je persoonlijke evolutie gaan we geleidelijk aan over tot meer gevorderde trommeloefeningen om ten slotte op een niveau te komen waardoor je reeds kan repeteren met de grote groep.  Al vlug zal je dan ervaren hoe leuk het is om samen te spelen. Eens je in die groep repeteert kan je ook meespelen op de concerten en uitstappen. Deze grote stap, van individueel les tot repeteren in de grote groep duurt voor een kind ongeveer één jaar, een volwassene evolueert meestal een stuk sneller. Dit betekent dat wie vandaag zijn eerste les krijgt, volgend jaar al kan meespelen op het concert.

Repetities

We repeteren elke vrijdagavond van 17u30 tot 20u.

Meer info via de contactpagina van deze site!